Povodom jubileja 25 godina Mone

Kompanija Mona je na Velikoj sceni Narodnog pozorišta u Beogradu u organizovala svečanost „Zvezdana kapija“, koja predstavlja svojevrsni vremeplov stvaranja i zauzimanja liderske pozicije kompanije „Mona“ ali i njene perspektive.

Svečanost je simbolično otvorila Svetlana Stević izvođenjem pesme „Sedam sati udara“, kojom je spojila prošlost sa današnjim trenutkom. Prisutne je pozdravio vlasnik i generalni direktor Mone, gospodin Đorđe Momirović čija vizija razvoja kompanije bila jasna od samog početka stvaranja, danas najvećeg modnog brenda u Srbiji.

Potom je prikazan dokumentarni film 25 godina Mone, koji je dočarao najvažnije događaje u razvoju ove kompanije. On nas je podsetio na brojne saradnike i prijatelje Mone, kao što su: Milorad Pavić, Olja Ivanjicki, Moma Kapor, Milovan Vitezović, Jasmina Mihajlović, princeza Jelisaveta Karađorđević. Film nas je podsetio na velike uspehe Mone u zemlji, a posebno u inostranstvu kojima je Mona predstavila srpsku modu u Moskvi, Rimu, Parizu, Milanu, Briselu, Dubaiju, Minsku, ali i u Sarajevu, Banja Luci, Skoplju, Podgorici …


Nastavljajuću tradiciju spajanja kulture i mode Mona je na Velikoj sceni Narodnog pozorišta prikazala kolekcije visoke mode „Sveta voda“ Ane Leković i „Silni oklopnici“ Kristine Gajić.

U kolekciji Ane Leković dominiraju geometrijske, apstraktne forme a dominatna plava asocira na boju Jonskog mora i „Plave grobnice“ (Milutina Bojića). Predimenzionirane kožne kragne, korseti, aksesoari i kožne jakne odražavaju snagu emocije srpskih vojnika. Tašne Ane Leković u kolekciji „Sveta voda“ predstavljaju neobičan spoj asimetričnih formi i ekspresivnog kolorita.

Modeli Kristine Gajić inspirisani vojničkim oklopima, kubične forme boje zlata, izrađene od efektnih materijala direktno su oličenje savremenih vojnih sila. Raskošne crvene haljine sa „silnim oklopima“ (M. Rakić) simbol su lepote i snage prošlih i budućih pobednika, u večitoj borbi dobra i zla.

Poseban ton svečanosti „Zvezdana kapija“ dao je prvak opere Oliver Njego u pratnji profesora Nikole Rackova, sve pod rediteljskom palicom Božidara Đurovića. Scenografija Borisa Maksimoviča i izbor muzike Petra Antonovića doprineli su manekeni Udrženja manekena Srbije, u koreografiji Jelene Mladenović učine ovaj spektakl veličanstvenim.